Ett socialt experiment

Den 12 juni inledde jag ett socialt experiment. Jag ansökte om medlemsskap i en organisation där jag är känd på riksnivå, men kanske inte så mycket på lokalnivå. Idag kom bekräftelsen på medlemsskapet, jag är lite förvånad över att det tagit så lång tid, med tanke på att de har anställda som arbetar enbart med medlemsregistret. Men nåväl. Syftet med experimentet var när jag anmälde mig att de hur lång tid det skulle ta innan det började komma förfrågningar. Det finns starka personer som vet om att jag är ung, kompetent och tja... ska vi säga rätt målgrupp? Kommer de vilja ha mig i styrelser? Som ombud? Representant i olika sammanhang? Jag är väldigt nyfiken på att de om medlemslistor kommer rätt personer till del. Personer som skulle reagera på mitt namn.

Ett alternativt experiment som också skulle vara mycket intressant skulle vara att se hur långt jag skulle hinna gå på ett år. Nästa år i juni är det nämligen dags för kongress. Om jag satte upp målet för mig själv att ta mig in i de högsta beslutande organen, och jobbade målmedvetet med det genom att visa upp mig på rätt ställen och framhålla vissa egenskaper... skulle det gå hela vägen på bara ett år? I en sådan långsam organisation? Anledningen till att jag drar mig för att testa just det är att jag inte riktigt är redo för konsekvenserna. Jag har inte riktigt lust att binda upp mig för fyra år bara för att testa en idé. Ja, fem år, om man räknar med året för att ta sig dit. Men den tanken har jag också lekt med, till och från.

Nä, jag håller mig till min första plan, att gå med, och se vilka erbjudanden som kommer min väg. Och om det dyker upp några intressanta lokala aktiviteter så kanske jag helt enkelt passar på. Någon nytta ska man ju ha av sina investerade pengar (läs medlemsavgiften). Vad som händer, det återstår att se.


Kommentarer
Postat av: Gudrun

Det som hände... var ingenting. Jag höll mig till den första planen, och ingen har kontaktat mig. Det är på många vis rätt skönt. Vi får se vad som händer när jag är redo att ta tag i den organisationen igen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback