Med manusmötets mervärden

Det är en skön känsla. Äntligen har vi ett fullständigt manus. Alla scener är skrivna, det finns alliteration inklusive omstarter, och en temadialog. Det känns riktigt, riktigt bra! Nu är det bara för produktionen att dra igång på riktigt, och tja... det är snart auditions och sånt, så :-) Och så mycket roligt det finns i manuset :-) Jag har två favoritscener, så jag hoppas verkligen att skådis och regi verkligen utnyttjar potentialet, särskilt där, men även i resten av manus.

Jag förväntar mig givetvis inte att manuset kommer förbli i det skick det är nu. Vissa saker kommer ändras. Vissa saker har redan ändrats, till exempel att Wallenberg försvunnit :-( Saknar honom, men det blev förvånansvärt bra även utan honom. Synd på bankskämtet bara... jaja. Men nu kan inte manusgruppen göra något mer förrens regissören vill ha ändringar. Och det... tror jag kommer efter audition. Ärligt talat.

Så, det känns bra nu. Det är kul med manusarbete! (Även om vi kunde varit några fler även nu på slutet av arbetet...)

Nå, det var allt om det.

Imorgon blir det manusmöte, och tja... premiärdatum ska sättas, det ska repas, byggas och sys... men kul ska det bli. Jag tror på den här produktionen, trots bristen på producent. Kanske... någon... någonstans. Det finns så mycket potential, bara att sätta igång och fylla upp platserna, ta ut svängarna, njuta av arbetet och den färdiga produkt det kommer att bli.


Kommentarer
Postat av: Becks

Heja manus!!! Hoppas verkligen att det blir en produktion, aven om jag far svart att ta del av den (men det finns ju DVD...).

Kramar

2009-09-14 @ 16:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback