Alla väder på en och samma gång



När jag gick upp var det halvklart... var väldigt gråa moln som syntes över husen mitt emot (sett från vardagsrummet), men de såg synnerligen tunna ut. På väg nedför backen till campus hade jag således vindtätt som tema för min klädsel, det är ju ändå höst i Örebro. Halvvägs nedför backen började det regna. Massa små, små, små droppar... och jag blev genomblöt på typ fem sekunder. Suckade lite över bristande regnskydd... men jaja, man blir blöt, och sen torkar man. Inte hela världen. Dessutom finns det klädhängare i föreläsningssalen. Så när jag kom in hängde jag min jacka där, på tork. Superbra. Men... hmm... det är uppenbarligen inte studenter vana vid. Vet inte hur många av mina klasskamrater som var framme och tafsade på min stackars jacka på väg in och ut i paus och efter föreläsningen... *suckar* Måste man verkligen ta på kläder som ser oövervakade ut? Kunde ni inte räkna ut att det var någon i salen som var ägare till jackan? Jag såg er faktiskt... nåväl. Efter föreläsningen satt jag och småpratade lite med Erik och hans klasskamrater, åt lite lunch och läste in mig inför eftermiddagens övningar. Min mage har för övrigt ännu inte hämtat sig efter den där lunchen, men ska snart tvinga ner lite middag i hopp om att den lugnar ner sig.

Och sen gick jag hem för att förbereda lite. Kvitton är en bra grej... där finns alla siffror man kan tänkas behöva. Lite kul att göra ett index, men... återigen förvånas jag. Nere i klassrummet jobbade jag mestadels med hörapparaterna avstängda. Tur att jag har den möjligheten, annars skulle jag aldrig stå ut med arbetssättet. När jag gjort klart mitt index satt jag dock och smålyssnade på vilka problem de andra hade. Grupper om tre-fyra stycken kunde inte ens tillsammans komma på de enklaste saker... *suckar* Vad gör folk på föreläsningarna egentligen? Inte lyssnar de på läraren iaf. Nåväl. Antingen är jag översmart, eller så är alla andra dumma. Vet inte riktigt vad som är mest troligt. OK, jag vet att jag har lättare än de flesta för den här sortens logik, det är en av anledningarna till att jag valde den här kursen (något enkelt att göra medans jag söker jobb), men... är det verkligen svårt? Det stod ju i frågan hur man skulle få fram svaret.

OK, ska sluta vara bitter över andras förmågor/oförmågor. Men det var faktiskt en aktiv handling att vara tyst den där sista halvtimman. På vägen hem var det VERKLIGEN alla väder på en gång. Solglasögen var önskat, samtidigt som regndroppar föll. Förvirrade vädergudar? Jag älskar hösten!

Igår irrade Erik och jag lite i centrala Örebro, bland annat köpte vi hem lite teburkar. Jag är lycklig! Det var jätteroligt att hälla över olika teer i de fina burkarna. Och så satte jag lappar i botten om vilken sorts te som är i. Perfekt. Och... en enda av tesorterna hade jag lite för mycket te för att det skulle gå ner i burken. Lagom mycket för att fylla en "tesil", så efter lekandet med burkar blev det en kopp Munkte från Gotland. *njut*

Men nu... den där middagen.


Kommentarer
Postat av: Marie

så sött :) ! Och jag ser fram emot att inspektera teskåpet med de nya burkarna!

2009-09-25 @ 08:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback