Protestlista lämnad

www.hrf.se/protest och i Kristianstadsbladet kan vi läsa att nu har HRF lämnat sin namninsamling till lämpliga politiker. Jag är en av de som skrivit på, och jag har uppmanat mina vänner att göra det samma. Nu återstår att se vad för beslut som fattas. Skånesituationen har varit långdragen och tja... den har ännu inte sett sitt slut. Nu kanske folk undrar varför jag engagerar mig i vad som händer i hörselvården i Skåne, jag bor ju inte där. Men för det första... det är ingen som vet vart man hamnar i framtiden. Och om Skånepolitikerna lyckas flytta över en del av landstingets kostnader till de hörselskadade i regionen... vad hindrar då övriga landsting från att följa deras exempel? Granne till Skåne ligger till exempel Västra Götalandsregionen. Där bor det bra många människor. Och det är därifrån jag kommer. Min familj finns där, och jag skulle kunna trivas mycket bra med att flytta "hem" igen. Eller åtminstone till rätt sida av Sverige. Framtiden är ett osäkert kort. Så det gäller helt enkelt att hålla ett vakande öga på hela landet. HRF gör ett mycket bra jobb där. Och jag räknar med att få ett pressmeddelande i mailboxen när vi vet hur det gått. Så... uppdatering kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback