Ont i halsen

Jag vet inte vad det är, var det kommer ifrån, eller varför det drabbar just mig. Har sedan i söndags haft ont i halsen, tidigare allmänt "raspigt" ont a la typisk förkylning. Botas bäst med varmt te och honung. Igårkväll när Erik och jag gick och lade oss slog det dock om. Ont i halsen på ett helt annat sätt. Det känns hela tiden som att jag måste svälja, men när jag gör det så gör det ont på höger sida om halsen, allra, allra högst upp. Vet inte riktigt vad det är som triggar sväljreflexen, men det krävs medvetenhet och koncentration för att låta bli att svälja konstant. Glömsel, eller när salivproduktionen kommit till en viss nivå... då lir det smärta. Det känns också som att det är svårt att svälja, som att "sväljet" måste ta sig förbi något som är stort och runt, och sitter fast högst upp på höger sida av halsen.

Efter lite rotande på sjukvårdsupplysningens hemsida så drar jag slutsatsen att det inte är så farligt. Jag avvaktar ett tag, och ger det inte med sig så kontaktar jag vårdcentralen.

Har missat alla den här veckans föreläsningar pga förkylningar och sånt. :-( Ska försöka ta mig ner till 15 iaf, så jag får de där plus-i-kanten-poängen till tentan.

I övrigt... tja, nä... det var väl det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback