Söndagens summering

eller Det var också en tid att ringa
eller Hur man skrämmer en trevlig busschaufför
eller Hur ledande är en föreläsare?
eller Vad är relevant?

eller Varför landsortstrafik är trevligare än stadstrafik

Jorå... inlägget med undertitlar. Man är ju spexare. Dock är jag också UHare, och det är som sådan jag tillbringat helgen i den ädla styrelsekonstens tecken. Men herregud, vad skönt det är att vara hemma. Trots att alla rycker i en... jaja, det är ju skönt att vara populär.

Nå... idag vad det min dag. Det innebär att det var jag som höll i dagens alla programpunkter (med undantag för hemresan och utvärderingen). Så idag har jag fått stå i centrum. Det är lite skönt ibland, även om det inte är ett jättestort behov jag har. Men rampljus är trevligt, i lagoma doser, det är också trevligt med positiva människor. Och så är det skönt när man kan skämta lite, och folk skrattar. Och det är roligt när folk har roligt.

Jag hade en ppt-presentation för dagen,  men satt igårkväll och redigerade för att undvika alltför mycket upprepningar av lördagen. Och en del av dem som känner mig skulle inte tro en del av vad jag sa. Men jag tycker faktiskt så.

Resan hem var också ett äventyr. Första bussen hade en mycket trevlig busschaufför som såg till att jag kom av vid rätt hållplats. Han pekade dessutom ut vilken hållplats jag skulle ta nästa buss från, samt förmanade mig att ta det försiktigt över vägen. Skönt med att åka landsortstrafik, busschaufförerna har en helt annan inställning till resenärerna än vad man har i stadstrafiken. Sånt jag kan sakna hemmifrån. Fast jag lyckades skrämma honom lite när jag tog ett skutt nedför trappan när jag skulle av, han frågade om jag skadade mig... men jag bara är sån. Jag tycker om att hoppa i trappor. Konstig vana, jag vet, men... Den bussen hade för övrigt väldigt spännande effekter av kondens. Jag hoppas verkligen att det droppade ner vatten i nacken på matt-damen som hade så bråttom på. Det hanns dock inte med innan jag hoppade av... men det var ju en del resa kvar in till Uppsala för övriga...

Sen stod jag där i det kalla duggregnet vid en hållplatsskylt, brevid en väg, någonstans i Uppland. Stod och frös, och försökte underhålla mig själv med diverse sångtexter (över det högljudda ljudet av otaliga passerande bilar)... i en halvtimma. När bussen precis skulle komma, då ringer min mobil. Avdelningen Timing... jaja. Var lite trevligt att byta några ord med Daniel, trots att han egentligen bara ville ha tag på My.

Nästa buss var... tja. Jag satt där på ett av de låga mittensätena och såg just ingenting. Till sist ringer i alla fall min mobil, och då är det Erik. Han ringer givetvis precis när vi rullar in i Enköping, och jag snart ska av. Dessutom från hans mobil, så vi hade väldeliga problem att höra varandra. Vi gav upp rätt snabbt.

I Enköping känner jag att jag behöver ngt att tugga på och ngt att dricka (jäklar vad snabbt man vänjer sig vid fika på specifika tider). Hoppar in i den lilla kiosken, men det fanns ingen där som tog betalt, så jag struntade i det. Mindre försäljning för dem.

Hoppade på tåget, och satt och läste mesta biten. Rätt skönt att ta det lite lugnt, då det är fem kvarts resa. Och när ringer Erik igen? Givetvis precis när jag ska gå av tåget i Örebro. Och givetvis är tåget precis så många minuter försenat att man precis missar bussen, och måste vänta maximal tid på nästa. På plussidan var dock att Erik fick tid att fixa sallad MED kräfstjärtar. GOTT! Och, han gjorde helt perfekta ägg. Det var också riktigt gott.

Så på det stora hela är jag nöjd med dagen, men jag är riktigt, riktigt trött.

Det går en del energi på att resa, och det går en massa energi på att hålla föredrag. Jag vill ju att allt ska vara så bra som möjligt för dem som lyssnar, och att de får vettiga saker med sig hem. Och den största förhoppningen av alla är att de känner sig lite mer inspirerade.

Så... det var min söndag det. Och om jag gör något mer idag så inte är det något som kräver tankeverksamhet i alla fall.

Läs även andra bloggares åsikter om
, , , , , , , , , , , , , .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback