Funderingar och formuleringar

Det är rätt skönt så här när det fortfarande känns som morgon, och det inte gått över till förmiddag än. Då känns det helt ok att vandra omkring i morgonrock och filosofera om saker... formulera sina funderingar inne i huvudet. Tänka på hon som pratade om audition. Tänka på hon som måste välja. Tänka på saker som ska göras. Leka med tankar på framtiden. Fundera på hur lång tid det tar att hitta ett jobb. Vad gör man inte.... jaja...

Erik sa något igår... jo, han gjorde en helt fantastisk jämförelse mellan aliens och att fylla i blanketter från en A-kassa. Tur att jag lever i min verklighet, och inte i hans. Tur att vi alla är olika. Och jag tror att det är tur för Erik att jag kan ta till det tunga artilleriet ibland. Sätta ner foten och säga ifrån. Skulle önska att jag kunde påverka mig själv på samma sätt. Skulle önska att vissa saker var så mycket lättare. Skulle önska att tiden ville stå stilla och låta mig stanna kvar i höstmorgonen där jag inte behöver ta tag i något alls, än.

Nåväl... nu är nu inte livet en gång sådant. Tiden rullar på, och det är snart dags att ta tag i dagens projekt. Kanske söka några jobb på förmiddagen. Utskottsutredningen när Peter väl dyker upp. Kanske fundera lite på nått protokoll och min uppsats. Mycket är det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback