Akut hemlängtan

Tur att tågbiljetterna redan är bokade, och att det är fullt upp fram till dess....

Var nere i tvättstugan idag för att göra något åt mitt dåliga samvete (fråga inte, så slipper jag ljuga). Var givetvis snabbare än klockan, så det blev till att vänta utanför på att även den klockan skulle slå 13 (ungefär en kvarts evighet efter alla andra klockor). Var en annan tjej där, och hon hade sin lilla hund med sig. Så söt. Vi hälsade på varandra, hunden och jag, innan tjejen ropade, kallade. Och vilket namn? FREJA! (Är vöertygad om att hon stavar med j). Rakt in i hjärtat gick det, och ont gjorde det. Tänkte på Freia som väntar där hemma, Freia som inte har så mycket gemensamt med den här lilla, annat än namnet och att hon är hund. Freia som är så vansinnigt söt, go, och jobbig. Längtar så mycket hem till min familj. Mamma, pappa, Gunnar och Freia. Längtan, saknad. Verkligen tur att biljetterna redan är bokade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback