Fullspäckad helg

Om man klämmer in så mycket det bara går på en helg, minimerar sömnen och ändå missar två hela helgers program... tja. Jag gör så gott jag kan. För att proppa helgen full var jag tvungen att börja på torsdagen. På kvällen hade kostym sitt första möte, och Johanna visade bilder på som är tänkt. Kan nog bli riktigt kul i år. Jag hoppas fortfarande på liken, åtminsone om de är lik. Har en hel del tankar på ämnet. Sedan kom fredagen och den tidiga morgonen. Väckarklockan ringde 05.00, och jag var inte pigg. Hann dock med ett blogginlägg... så tåget till Stockholm. Nästa gång jag bokar ett morgontåg ska jag ta en tyst avdelning. Lyckades ta mig till Stockholm, och tåget var bara lite försenat... drog mig sen mot Slussen och vidare till stället vi var på. Har totalt glömt vad det hette, men det spelar ingen roll. Heldag med temat "Stadsbidraget - Fördjupad prövning, så funkar det" låter det roligt? Intressant?
Tja, en del bitar var rätt tankeväckande. Tror att vissa saker kommer att få genomslag, men rent allmänt känns det som att vi har rätt bra koll. Träffade en som var från MOK (eller nått sånt hon sa typp måck). Aldrig hört talas om förut, men där väcktes också en tanke som jag ska leka lite med tror jag.
Sov på vandrarhem natten mellan fredag och lördag. I sovsal. Vilket inte var så lyckat, eftersom jag gått upp sjukt tidigt, och så haft full konsentration hela dagen. Ville alltså sova tidigt, men det var svårt eftersom rummet var fullt av ryssar som pratade glatt med varandra. Till sist, (när klockan var såpass mycket att även folk som inte gått upp 5 borde tycka att det var kväll) så bad jag dem vara tysta. Då började de viska istället. Bättre, men inte vad jag tänkt mig.
Lördagen inleddes av väckarklockan, och så frukost och iväg mot centralen för att hitta en buss. Missade den med minimal tid, och var tvungen att vänta in nästa. Döm om min bitterhet när jag märkte att bussen körde förbi bra mycket närmre övernattningen. Hade jag vetat det hade jag ju kunnat vänta där, och så hunnit den första bussen. Var dock en lättnad när en annan steg på bussen, som jag visste skulle till samma ställe. Skönt att a sällskap med nån som har koll. Arlanda är inte riktigt en plats jag brukar hålla till... tror jag varit där en gång, hösten 2001, i samband med en flygtur till Östersund. Och på den tiden var jag så förvirrad att jag inte hade en aning om var jag var och vart jag skulle. Det ordnade sig på den tiden med.
Från Arlanda tog vi ytterligare en buss, och sedan tillbringades helgen med HRF. Mycket hade de på sitt program, och trevligt var det. Och intressant. Men lungt. Tänker bara på hur det skulle se ut i någon av mina organisationer om samma eller liknande frågor skulle diskuteras. Vansinnigt god mat dock, och tvårätters luncher och trerätters middag. *suckar* Men trevliga är de. Har en liten nalle som souvenir från helgen med. Vansinnigt söt.
Hade någon tanke på att lägga mig tidigt på lördagkvällen, då jag var TRÖTT vid det laget, och hade ett eget hotellrum. Smet ungefär när det andra gänget invaderade sofforna/baren på våning ett, och kom upp på mitt rum bara för att inse att jag inte kunde somna den här kvällen heller. Denna gång på grund av basgångar som fortplantade sig genom väggarna och fick garderoberna att skallra. Vid midnatt tröttnade jag och ringde receptionen för att fråga hur länge detta skulle pågå. Fick besked om att de fått tillåtelse att spela till halv ett. Suckade och väntade, och till sist somnade jag. Inte var jag pigg när väckarklockan ringde på söndagmorgonen. Men jag släpade mig upp, åt frukost, kom till konferenssalen... ja, allt det där. Tappade orken ungefär en halvtimma innan lunch, men härdade ut. Lunchen var god, men det måste blivit något fel i köket, för det tog bra lång tid mellan att förrätten dukades undan, och huvudrätten kom in. 20 minuter innan vi skulle återsamlas kom huvudrätten. God, ja, men... tur att jag inte dricker kaffe, för då kunde jag ägna mer tid åt maten. Mer diskussion och information ... och sen var det buss till Arlanda, tåg till Stockholm, tåg hemmåt. Skönt var det att komma till Örebro igen, efter en fullspäckad helg.
Erik var inte hemma när jag kom hem, så jag gick ner till grannarna. Lite glögg hos Niklas och Louise, och så en film hos Therese. Trevligt.

Gick och la mig när jag kom hem, och sov länge. Sovmorgon och att sova ut. Det är bra skönt.

Planer för resten av veckan? Vet inte... fråga mig imorgon. Ser i alla fall ut att bli ett låtmöte, och i helgen är det Stockholm igen. Fast Ungsomsrådet.

Och trots denna fulla helg så har jag missat både Ungsomskonferensen och allt vad den innebär, och spexets pysselhelg med manusuppläsning och sånt. Tur att det kommer fler. En ny Ungdomskonferens i nästa år, och nya pysselhelger lite här och där fram till premiär.

Det blir bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback