Om sömmerskan blöder kommer man ha kul i det som sys

Finns säkert nått smidigare sätt att uttrycka det där.
Jag håller hur som helst på att sy festkläder till en av spelperiodssittningarna. Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska ha den på premiärfesten eller mittsitsen. Beror på hur bra det blir. Hur som helst så börjar jag komma en ganska bra bit. Kjolen hänger ihop (fattas två sidsömmar, linning och fållning) och överdelen borde inte heller vara så krånglig. Nålade de sista sidsömmarna just nu på kjolen, men stack mig själv i fingret så det kom blod. Så jag tänkte att jag tar nog en paus nu. Dessutom är det mycket roligare nästa gång, när jag faktiskt kan börja med att sy, eftersom sidorna är färdignålade.

Förutom kvällens syende har jag idag:
  • Haft seminarium om avveckling. Hyfsat ok, diskuterade etik, LAS etc.
  • Flyttat en kasse från kontoret till GIH-lokalen (avdelningen meningsfulla uppgifter)
  • Köpt mera tråd (se föregående inlägg), knappar, en annan dragkedja och iläggssulor
Och apropå iläggssulorna. Jag gick in på skoaffären i kompassen, eftersom den låg liksom på vägen mellan järntorget och Calletex. Frågade om de hade några mjuka iläggssulor i storlek 39. Provade ett par, och slog till på dem. La i dem i skorna och vandrade iväg. På väg ut ur affären hör jag hur nästa kund frågar efter EXAKT SAMMA SAK. Och det var inte bara det att hon ville ha iläggssulor, hon ville ha dem mjuka också, och i storlek 39. Samma sak, samma ordning, samma ord. Flinade för mig själv när jag gick.


Imorgon är det dags för möte med stadgegruppen/organisationsutskottet/arbetsgruppen för årsmötet. Vi ska dels diskutera stadgarna, och så ska vi diskutera årsmötet. Blir trevligt. Såvida inte de där Stockholmarna åker till Kumla den här gången också.

Nu ska jag nog ta det lungt resten av kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback