Många tankar som rör sig

Det mesta rör föreningslivet, så klart. Jag är ju sån.

Nåväl, för det första så var jag i Stockholm måndag-tisdag. Trevligt som vanligt, men vad gör jag egentligen där? Kanske är en diskussion som får lyftas senare, beror på vad för ordförande vi får i april, kanske. Nåja, det ordnar sig. Sen är det tankarna om skoltemat på årsmötet. Och så tankarna på årsmötet 2009. Och HRFs kongress.  Det kommer nog bli en rad mail och annat innan mina tankar vilar. Och just det ja... valberedningen. Skönt i alla fall att jag valdes på två år, man vet ju aldrig hur folk röstar, och hur det kommer se ut på årsmötet 2008... vem sjutton kom på den där fåniga "kompromissen"? Det går inte att kompromissa ytterligheter, då blir det ingenting. Istället för ett bättre nytt system så valde man ett sämre gammalt. Ett försämrat gammalt. Folk är inte kloka. Så många tankar är det.

I den andra föreningen (sorry, ni kommer faktiskt som nummer två, det handlar om en seriositet ni aldrig ens kommer i närheten av, och ledare som VET). I den andra föreningen rör det på sig. Många saker att fundera på även där. En del orosmoln. Inte samma som alla andras dock. DEN gruppen har jag FULLT förtroende för, inklusive (kanske särskilt) för ledaren. Det är andra ledare jag funderar över. En i förhållande till hur trångsynt/enkelspårig man får lov att vara, och en som helt enkelt är ny. Jag funderar mycket, stödjer dem som borde veta/agera/prata med väl valda personer. Och jag iakttar. Jag tänker, och jag funderar. Och jag oroar mig, mer på det ena hållet än på det andra. Jag glädjer mig åt att arbetet går så bra i de grupper jag själv är med i. Och jag funderar.

Idag ska det kostymas. Egentligen mår jag väl inte helt bra, men eftersom tygerna nu är inhandlande (åtmintone de flesta, om jag förstod kostymchefens mail rätt) så känns det oemotståndligt att gå ner. Dessutom är jag inte smittosam, jag är bara trött och hängig. Ja, och så lovade jag att ta med mig en viss grön rock, och så råkar det vara jag som har nycklarna. Det senare går dock att lösa på andra vis om det skulle behövas.

Imorgon är det Lucia. Jag vet inte om Erik och jag var så kloka igårkväll, men med lite damage-control innan så blir det nog bra. Jag säger bara ett ord på DET ämnet: Gröt!

Japp, det var nog allt för nu, ikväll eller imorgon ska det skrivas texter, skickas mail etc för förening nr 1 i mitt hjärta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback