Ah, vilken helg - Unga Hörselskadades Årsmöte

Det är sannerligen inte helt lätt att hålla i ett helt årsmöte. Inte ens med kompetenta "kollegor". Men helgens möte var lyckat. Det verkade som att folk verkligen uppskattade att kunna diskutera allting rejält på lördagen, och det var livliga diskussioner i vissa rum. Beslutsgången igår var däremot inte helt lätt att reda ut, och det blev en del diskussioner idag med. Men i det stora hela var det lyckat. De flesta hade trevligt. En del kom bara för att vi förnyat årsmötet, vilket känns som en riktigt stor bekräftelse. Men visst var det lite brandkårsutryckningar här och där med borttappade ombud och så... Men jag är nöjd.

När det gäller de förslag som diskuterades så gick det allra allra mesta som jag ville. Förutom då vårt förslag om direktdemokrati, som tyvärr inte gick igenom. UH är fortfarande en representativ demokrati. Men ja, det finns starka röster för direktdemokrati, och tanken är i alla fall inte helt omöjlig. I övrigt gick det som jag hade önskat. Vi har nya, bättre stadgar, vi har ett nytt, kaxigare intressepolitiskt program. ja, och så vidare. Och en ny, väldigt spännande styrelse. Du läser för tillfäller i en blogg som tillhör Unga Hörselskadades nyvalda kassör. Förvånande? Tja... jag har processat det fram och tillbaka i min hjärna ända sedan Mattias frågade mig om jag var intresserad. Jag har bollat det, debatterat med mig själv och någonstans under natten mellan lördag och söndag klickade det till och jag visste vad jag ville. Så nu är jag kassör. Igen. Jag har dessutom lyckats i min föresats att ta mig in i personalgruppen. Som snart färdigutbildad personalvetare... ja, jag tycker faktist att jag hör hemma där. Exakt vad det kommer innebära för mig, eller för UH återstår att se.

Ja, det har varit en hektisk, och mycket stimulerande helg. Så får vi se vartåt det här bär. Jag ser i alla fall fram emot alla de spännande diskussioner vi kommer ha under året. Jag ser fram emot alla de spännande frågorna. Det är en stimulerande tid att vara aktiv i UH nu. Det finns en förändringsvilja och ett engagemang som ger värsta adrenalinkickarna. Jag älskar det. Jag älskar det helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Mariah

Grattis till att du fick som du ville! :) Härligt jobbat!!

Postat av: oscarH

lycka till och hoppas det fortsätter att kännas kul!

2007-04-19 @ 21:43:01
Postat av: Christina W

Någon i min närhet borde kanske veta om att detta finns.... och att det är alldeles vanliga tjejer och killar - precis som denne person. Tack för ditt inlägg. Ska visa det för någon

2007-04-20 @ 10:31:38
URL: http://godmat.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback