På avdelningen tankehopp

På avdelningen tankehopp så kom jag att tänka på morgonen efter att jag sov dåligt på Kastaria (hörde folk springa omkring runt kyrkan). Jag hade en fundering på att gå till prästen morgonen efter, men gjorde aldrig det. Visste inte riktigt vad jag skulle säga. Från där dök tanken upp att man borde vara en dålig spion om man inte ljuger. Det var bara det att det fanns saker jag inte berättade. Hade varit roligare om det var svårare att ta sig över gränsen. Kom att tänka på att vara ensam på andra sidan, i Storerebiska färger. Därefter började jag nynna på nationalsången. "Sjung för Ireba..." och att sen gå bakåt i tankekedjan. Jag tror det var samma känsla denna morgon. Luften klar och ren, för lite sömn, men glad ändå. Och en känsla av nervös förväntan. Vad är det som ska hända?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback