Mardröm



Jag vaknade i natt/i morse (vid typ 3-4 på morgonen) från en så läskig dröm. Någon som sysslar med drömanalyser där ute?

Jag var hemma i Gräfsnäs för att jag och mina föräldrar skulle på Lottas bröllop. Den Lotta som är uppvuxen i Gräfsnäs då... ingen annan av Lottorna jag känner. Vi förberedde oss i godan ro hemma, och det var sommar och solsken som det ska vara i Gräfsnäs. Bröllopet skulle vara längs standen nånstans, så vi gick hemifrån. Sen var vi på något vis vid någon lägergård, och det var inte längre Lottas bröllop, det var Emmas. Och jag träffade massa gamla klasskamrater och Therese K skulle vara brudtärna. Nästan ingen av mina gamla klasskamrater kände igen mig, för jag nu har jag självförtroende. Jag bara skrattade åt dem och sa vem jag var. Sen började alla röra sig mot vigselplatsen, och jag skulle bara lägga undan en väska i rummet som jag skulle sova i. När jag kom in i huset var det leriga fotspår överallt, och jag blev irriterad, för vi skulle städa efter oss själva. De leriga fotspåren ledde dessutom in i rummet där jag och tre till skulle sova, vilket höjde irritationsnivån ytterligare ett snäpp. Jag kommer in, slänger ifrån mig väskan, och tittar rakt in i en pistolmynning. Två mycket nervösa unga grabbar med SD-åsikter hotar mig, och jag är mest nervös för att jag ska råka skrämma dem så att de gör nått dumt snarare än att de skulle vilja skada mig på riktigt. På något vis lyckas jag prata mig ur det värsta av situationen, men när jag vägrar att ge dem min handväska så blir de arga och hetsar upp sig igen. (Jag kan inte ge dem handväskan för jag har med massa dyr hörteknik.) Jag försöker lugna dem igen, samtidigt som jag känner hur klockan går och att jag missat hela vigseln. Halvt gråtfärdig så ber jag dem att bara låta mig gå så jag kan åka hem till Örebro. Då blir de förvirrade, och efter att jag förklarat att jag faktiskt inte bor i Gräfsnäs och inte har gjort det på många år, utan i Örebro så tycker de att jag inte är ett hot. Jag ser att de är redo att låta mig gå, men är rädda för om jag ska gå till polisen, så jag föreslår att vi helt enkelt ska glömma att det hela har hänt. Sen kommer jag ut, möter Erik och ser att det brinner längre ner längs vägen. Och där ungefär vaknade jag...

Så.... hur ska man tolka den drömmen? Några förslag?

Läs även andra bloggares åsikter om
, , ,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback