Midsommar

Midsommarafton blev fantastiskt trevlig. Till vår midsommarlunch kom det 14 personer (varav en bäbis), och alla tog med sig lite av varje bland ingredisenerna, och resultatet blev ett riktigt härligt överdåd. Sill och färskpotatis, vitlökssmör, gräddfil med gräslök, köttbullar och prinskorvar, nubbar av flera sorter, mozzarellagojs, nybakat bröd och ägghalvor dekorerade med kaviar. Mmm, massa gott! Därefter hade vi kaffe, te, jordgubbar och nybakade bullar. Frammåt eftermiddagen/kvällen körde vi grillning, och då dök det upp ännu fler härliga människor. Alltihopa i strålande solsken, utspridda på filtar i gräset framför vår lägenhet. Det är så mysigt att ha en park utanför farstutrappen!

I natt har det varit en annan historia, jag vet inte hur många gånger jag vaknat av att inte kunna andas, för att snor täppt igen näsa och hals. Massa turer upp ur sängen för att snyta mig har det i alla fall blivit. Och ögonlocken är svullna och svider. Synnerligen obehagligt. Hej förkylning. Jaja, skönt att den bröt ut först efter att vi haft en härlig midsommaraftonsdag i gröngräs och solsken. Med lite tur hinner jag också med att besegra förkylningen innan jag ska ut i skogen och testa lajv.

Sammanfattning:
Midsommarafton: stort plus
Midsommardagen: förkylningsminus


Kommentarer
Postat av: gro skaven

Snälla, välj bort röd bakgrund, vi med dåligt syn behöver kontraster i färg. Läser med glädje din logg och med stora problem att kunna se vad du skriver. Mamma

2010-06-26 @ 19:15:58
Postat av: Anonym

Jordgubbar är aldrig fel. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback