It's funny because it's true

När jag pratade med Erik igår... så framgick det att hans företag (det han gör praktik på nu) gjort en hemsida som jag borde känna till. Efter lite fiskande trollades namnet på sidan fram: på jobbet.nu. Varför är då det roligt? Jo, för att jag satt i referensgruppen för det projekt som ledde fram till sidan. Det projekt som samlade ihop människor att intervjua, filmade intervjuer och sånt, och sen samlade ihop alltihop på en hemsida, med teckenspråk, textade filmer... ja, en sida tänkt att vara tillgänglig, helt enkelt. Projektet fortsätter med ytterligare intervjuer, och utökande av antalet personer och yrken där. Projektet ska avslutas med att hitta någon (kanske Arbetsförmedlingen) som kan ta över driften för sidan. Det är en jättebra sida, med massa inspiration. Så det är ett gott tecken.

På den negativa sidan så har jag idag fått ett mail om en tjänst som jag hoppades extra på. Jag hade precis tänkt ringa hon som håller i rekryteringen när jag såg att jag fått mail. "Kunden har... på annat sätt" DVS de har bestämt sig för att inte låta bemanningsföretagen fullfölja sitt uppdrag. Det där händer lite då och då... jag undrar om de betalar för det arbete som redan är gjort? Hmm... jaja.

På den glada sida så har jag faktiskt en intervju inbokad, till på onsdag. Så det blir nog bra.

Och så är det lillebrors födelsedag! GRATTIS GUNNAR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback