Nästa: golvet

Hmm... slog mig just att där har jag redan varit, i en annan tanke. Vad har hänt på sistone då? Tja, kattjakten har jag ju redan berättat om. Erik och jag ägnade fredagsförmiddagen åt välplanerade barriärer i vår häck. Här är resultatet:



Som synes har jag alltså flyttat över bilder från min mobil till datorn. Hittade massa kul! Här kommer sånt!

* Jul hos Eriks föräldrar 

* Kvällsbild på trädet utanför tvättstugan på Enrisvägen 

* Från skidspåren, Markaspåret 

* Juletidsmys 

* HG och Länsmuset och en stad i snöskrud 

* Anledningen till varför det var en dålig idé att gena tvärs över parken från Marie och hem, för att jag inte "orkade" gå runt... 

* Här bor vi, nu! (vintertid, när vi var nyinflyttade) 

* Hemma (i Gräfsnäs) var det också snöigt 

* Sen kom det ett spex  Röd ros, med kort som tackar för en bra föreställning från familjerna Carlsson, Jansson och Aspelin

Så... så kan det vara. Helgen som gått har mest varit småpysslande med en massa saker som behöver göras, men också en visit på Malins och Andreas inflyttningsfest igår. De har flyttat från nr 35, till nr 37 på samma väg. Syftet, en större lägenhet. Resultatet, en luftig tvåa med öppen planlösning. Badrummet var stort, och hade golvvärme. Festen var väl... trevlig. En massa människor som pratade, musik... och alldeles för högljutt för att jag skulle orka någon längre period. Hade några få samtal med stor ansträngning. Var väl där i kanske en och en halv timma... och det var rätt lagom att gå när jag gick. Gårdagen innehöll också ett besök från Therese, en mycket trevlig och välbehövlig testund!
Idag har jag ägnat mig åt en massa småpyssel också, en del diskande, och så kom Marie över och hjälpte mig ta en massa mått för att jag ska kunna sy de kläder jag planerat. Jag har kommit över en helt fantastisk mönsterbok, så det ska bli roligt att försöka göra verklighet av det som beskrivs. Fast jag bävar lite för projektet att omvandla måtten till ritningar som kan användas... det är vad jag ska ägna mig åt härnäst. DVS, jag ska krypa omkring på golvet. Var det inte det jag började skriva om?

För övrigt har jag också ägnat helgen åt att testa lite andra saker. Jag har inte sovit i vår dubbelsäng nån av nätterna medan Erik varit borta. Första natten sov jag på en fäll (på golvet), och med mitt mysiga duntäcke. Jag konstaterade dock att en fäll var väl kort att ligga på, då delar av mig hamnade direkt på golvet när jag vände mig, vilket är rätt omysigt. Andra natten hade jag två fällar, och testade ett vadmalstygstycke som jag planerat att göra mantel av framöver. Redan när jag lade mig så insåg jag att tyget kommer behövas fixas, då det inte var mysigt mot halsen och händerna. Vaknade nån gång mitt i natten av att jag frös, så jag slängde undan vadmalen, och tog täcket igen. Foder, is the shit! Varmare, mysigare och bättre! Lager-på-lager-metoden, here we come!


När det gäller kattexperimentet har dagens solsken avslöjat att grillpinnetaktiken inte funkade. En svart katt dök upp på uteplatsen. Jag såg dock inte var den tog sig in, och inte var den försvann ut heller. Ska hålla ögonen öppna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback