Prioriteringar

Jag förvånas ständigt.

Det är lätt hänt att man blir dubbelbokad. Allt krockar med allt annat, och alla bokar in allting på helger. Helgerna försvinner fort. Och sedan... så måste man prioritera. Man måste välja var man ska vara och när. Man måste välja vilka löften man ska hålla, vad som är viktigt. Det är svårt vissa gånger. Och man utgår ju alltid från sig själv och vad man själv tycker är viktigt när man väljer hur man ska spendera sin tid. Varje timma kommer ju bara en gång. Tyvär.

När jag ser hur andra prioriterar så förvånas jag. Vad är viktigt för dig? Vad är viktigt för den/de organisation(er) du valt att lova dig till? Vad är viktigare än det som inte hinns med? Och varför prioriterar du som du gör? Fokus. Val. Prioriteringar.





Det här inlägget skrevs egentligen för en tid sedan, men jag kände mig inte riktigt redo att lägga ut det då. Nu däremot, känns det bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback