Mailhyfs

Jag får massor av mail. Abnorma mängder mail. De flesta räcker det att öppna och skimma för att inse att de inte är intressanta. Och så raderar jag dem. Inga konstigheter. Problemen uppstår när man får vettiga mail, dvs mail med innehåll som kräver svar som man måste tänka efter lite på innan man svarar. Om de mailens rubrik inte beskriver vad som finns i mailet, då är risken vansinnigt hög att mailet bara drunknar i mängderna. Som en sten i vågsvall... det går att hitta den igen, men beroende på hur unik den ser ut, och hur djupt det är där den landar... Nä, bespara mig från mail med titeln "hej". Det är så intetsägande att... uff... "ang Västerbotten" är en hysad titel, det rensar i alla fall ut att det skulle handla om IFHOHYP, tjänsteregemente eller årsmötesplanering... däremot så är det oklart om mailet handlar om en aktivitet i Västerbotten, om Västerbottensföreningen... det framgår heller inte av titeln om jag fått mailet för att jag är ledamot i Ungdomsrådet, eller för att jag sitter i org, eller för att jag råkar vara en kreativ människa, eller för att jag är en sådan som gärna är ledare på aktiviteter, eller för att jag var en av dem som höll i senaste ledarutbildningen.

Att få översikt på mailen är svårt nog... jag har mängder av mappar för att försöka få lite struktur. Och så får jag mail med titeln "hej" eller mail som en gång handlade om information om en inbjudan, som sju personer svarat på, och som nu är inne på en diskussion om hur man ska använda sig av UH-space på bästa sätt. *suckar*

Varför kan inte folk visa lite hyfs och döpa mailen till det de handlar om?

Det är inte min mening att klaga, inte egentligen. Men i perioder blir jag fruktansvärt frustrerad. Det har sina sidor att vara aktiv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback