En omstart är inte alltid så kul

Jag har jobbat ett tag med ett större stickningsprojekt. Har väl gått frammåt, fast långsamt. Lite ovant att sticka alls, och rundstickor har jag aldrig använt, och de här är nya, så de rullar ihop sig hela tiden. Igår upptäckte jag dock att jag på något sätt lyckats vrida till stickningen, så det finns egentligen inget upp och ner, och det funkar ju inte sen när det färdiga plagget ska användas. Så det var bara att repa upp allt arbete... och börja om. En omstart är inte alltid så kul.

Något annat som börjat om, kommit tillbaka, kommit på nytt... jag är förkyld. Igen är det svårt att andas, svårt att svälja, ögonlocken är tunga och svullna... inte kul. Erik vaknade upp med svullna ögonlock igår, så... *grimaserar* Bra är det inte, på den fronten.

På den positiva sidan så har jag bokat tågbiljetter för en kort tur hem till Gräfsnäs. Så välbehövligt! Kanske kan jag hinna med ännu en tur innan jul, om jag bokar smart... kanske. Lite beroende på familjens Norgeplaner och sånt.

Snart dags att fundera på nyår också...

Och flyttplanerna... jag har idéer om hur jag skulle vilja möblera, men... det var det där med pengar, att köpa nya möbler etc... och de gamla, vad gör man med dem?

Mycket är det som rör sig i mitt huvud. Plugg, föreningar, projekt.... massa kul, helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback