Vår?

Är det vår i luften? Kanske... det finns krokusar... snödroppar... solsken.

Är det vår förening? Jag får en hel del mail. Och en hel del människor berättar saker för mig. Både skvaller och känslor. Ibland undrar jag... vad hände med kärleken till det man gör? Jag trodde väl aldrig att "kvalitet för känsla" skulle slå så hårt att folk tappar bort känslorna. Det är en sak som var bättre förr. Faktiskt.

Nå... i vårens anda funderar jag mest över nystarter och planeringar. Sådan är jag. Det är roligt att planera saker. Möten, ordningar, jag är i mitt esse.

Nu är det den tiden på året som Gräfsnäs är vackrast, så vad sjutton gör jag i Örebro? Tja... det kommer en helg till av spexföreställningar, och en sittning som jag ser fram emot. Det kommer kvällar med fantastiska vänner, det kommer tepauser då och då... och även om Örebro aldrig kommer bli så vackert som Gräfsnäs så är det fint här med. Och vår och ljusare tider gör mig glad. Liksom andra. Fast påskskidåkning... det kommer alltid få mitt hjärta att flamma, som solsken över glittrande snö och grillkvällar. Underbart.

Idag. Är jag nöjd.



Kommentarer
Postat av: Susanne Gärtner

härligt du är nöjd :) hur går det med att söka jobb? lika dålig som för mig det hoppas jag verkligen inte. kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback