Skottkärreslalom på is

Jorå... det är något att prova på. Pappa har fält träd nere i dalen, och mina föräldrar hade en idé om att veden borde fraktas hem innan marken tinar. Med tanke på hur det ser ut där nere förstår jag dem. Resultatet blev i alla fall att pappa jobbade på med motorsågen, mamma bar undan kubbarna, och jag fraktade dem med skottkärra bort till huggkubben. Då dalen är rätt snårig med träd och annat så var det lätt slalom som gällde. Och då dalen är rätt våt normalt sett så kan väl underlaget till stor del beskrivas som blankis. Och annan is. Och lite stubbar och annat. Roligt värre. På något vis har det också blidats en lagom härlig isgata längs stigen vid grönsakslandet, där det är som trängst. Närå... lite frisk luft och annorlunda motion är rätt kul. Ved har vi så det räcker ett bra tag framöver i alla fall. :-)

Annars har det inte hänt så jättemycket idag. Lugnt... någon promenad... lite TV-tittande (Vasalopp och 5-mil...) lugnt.

Imorgon blir det en tur till Trollhättan. Roligt, roligt.

Det var nog det. För nu.

*försvinner*


Kommentarer
Postat av: Anna

Jo, jag vet att det viktigaste är att ha roligt, men ibland undrar jag vad fan man anstränger sig för, det är ju ändå ingen som uppskattar det. Men de goda stunderna gör det värt allt!

2009-03-01 @ 20:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback