Arbetsförmedlingen ringde

Apropå glada nyhter... Arbetsförmedlingen ringde. Det brukar normalt sett inte räknas som positivt, men den här gången handlade det om uppföljning efter Almedalen. Här och här har jag skrivit om mötet med Arbetsförmedlingens representant på seminariet "Hur får vi in unga på arbetsmarknaden?" i fredags (tror jag det var, kan ha varit onsdags eller torsdags också - var i alla fall när jag var i Umeå) fick jag ett telefonsamtal från en kvinna på Arbetsförmedlingen som fått mitt visitkort på sitt bord. Och jo, det var precis det uttryck hon använde.
Hon hade i alla fall fått en sammanfattning från han som var där om seminariet och den fråga jag ställde. Och nu är det givetvis semestertider, så precis just nu kommer inget att hända. Men vi har satt fokus på frågan, och det är faktiskt någon som arbetar vidare. Coolt att veta. Hon ringde i alla fall för att uppdatera mig på vad som är på gång, och att det inte händer något just precis nu. Men jag uppskattar verkligen att de följer upp så där. Stort plus för Arbetsförmedlingen. Hon hänvisade också till den nybildade referensgruppen där bland andra UH:s ordförande Julia Willig sitter med. Och referensgrupper är bra. Så det arbetet kommer jag också följa. Så nära jag bara kan.

Läs även andra bloggares åsikter om ,





I övrigt... så rullar livet på. Vi jobbar på manuset. Jag skriver på lite andra texter. Strösöker de jobb som kommer ut (är ju inte direkt högtryck på den fronten så här i semestertider). Och tja... jag funderar över hösten. Mycket som är på gång då.

And that's all for today, folks!

Kommentarer
Postat av: Heléne

Kul att de ringde upp, tyder ju ändå på att de lyssnar på våra frågor... Bra jobbat:)

2009-07-18 @ 16:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback