Gott nytt år

Det nya året har nu inletts, och redan har det bjudit på upplevelser och överraskningar. Livet är allt bra härligt.

None

Det börjar bli ett tag sedan jag uppdaterade här. Så nu, nu när det gamla året är till ända är det väl dags att ge plats för det nya. Först och främst... jag är tillbaka från fjällen, jag har haft en underbar vecka med vänner i en liten stuga. Det har varit skidor, rollspel och ja... mycket helt enkelt. En överraskning har berört mig mer än allt annat under veckan. Det är inte min sak att avslöja vad det handlar om, men My skrek och jag grät. I övrigt kommer nog folk förstå efter hand.

Skidåkningen var på det stora hela riktigt härligt. Dock saknade jag min familj, det är något annat att åka med familjen, där vi är en vältrimmad enhet som vet vad var och en går för, som vet vilken åkning, vilka ordningar som funkar. Många år i husvagn och i backarna sätter sina spår. Men det är roligt att åka även med andra. Själva åkningen njuter jag alltid av. Dock... mina hopplöst gamla plankor till skidor, som har hållt trofast och länge och tjänat mig väl... det börjar bli dags att byta ut dem. Min ena bindning har t.ex. gått sönder. Jag har åkt på skidorna ändå hela veckan, men... det är egentligen inte så bra. Jag hittade i alla fall den sista lilla biten igårkväll när jag lade ner skidorna efter kvällsskidåkningen. Bra backar, och jag är nöjd. Har mestadels tatt det rätt lugnt... :-)

Alltid när man kommer hem från skidsemestrar är det folk som undrar över olyckor. I backarna: 0. Vurpor var det många, men skador få. Och ingenting allvarligt. Sedan var Jacobs bil ute på ett par äventyr, ena dagen gav gaspedalen upp, och igår på vägen hem från backen fick vi knuffa upp bilen ur diket. Det var en rejäl sliring, och hjärtat bultade bra fort i kroppen... men allt väl, och inga skador.

Det var nyår det. Tack till Jacob, My, Daniel, Kenny, Louise, Niklas och Erik för veckan.

Julen tillbringades hos mina föräldrar. Den fjärde advent var vi på fika hos Gunnar och Mimmi i deras lägenhet i Kungälv, riktigt trevligt, och vi fick också träffa Mimmis kusiner. Jag är så glad över min bror, och Mimmi är en mycket trevlig tjej. De kom också och åt julmiddag och öppnade paket och sådant på juldagen. I övrigt var det mestadels lugnt i Gräfsnäs, lite promenader, lite läsande, lite pyntande av gran... lite småprataden, lite pysslande. En väldigt avslappnade jul.

När det gäller övriga uppdateringar (till exempel de utlovade tokdisplayerna) så får det anslå tills jag hittat mitt lilla anteckningsblock.

Låt oss nu se an 2009 och med förtröstan förvänta oss ett underbart år.

Kommentarer
Postat av: Becks

Nu blir jag mer än lovligt nyfiken på vad "överraskningen" var.. Men jag får väl hålla mig till tåls, förr eller senare lär jag få veta.

Vi ses den tionde!

Kram!

2009-01-03 @ 21:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback