Hundvakt

Igår var det teckenspråkskurs igen. Väldigt trevligt. Och väldigt trevliga tjejer, alltid. Men vi har för mycket för oss. Den ena kan inte, den andra kan inte... inte blir det många kvar. Men gårdagskvällen ledde i alla fall till att Lucas är på besök här idag. Det lilla trollet har växt lite sen sist han var här. Nåväl... Han är fortfarande en liten mes, och jag föredrar ju mina föräldrars lilla Freia, trots att hon är en jobbig bulldozer till åbäke. Men det är skönt att ha en hund snoendes runt benen. Jag tycker om det. Och jag tycker om det lilla livet, den lilla Lucas. Ännu har jag aldrig träffat en hund som inte vunnit mitt hjärta. Där finns det mycket plats...

I övrigt så funderar jag mycket på framtiden just nu. Det ligger väl i tiden, med årsmötesinbjudningar, valberedningsförfrågningar och mail och samtal och skvaller. Hur kan man kombinera ihop hela sitt liv? Just nu leker jag med tanken att göra en helomvändning och se vart jag landar. Kanske, kanske... men kan jag? Vill jag? Orkar jag? Innan jag tar ytterligare mått och steg måste jag veta mer. Mer om mig själv, mer om det andra, de andra. Mer kött på benen.


Nåväl. Det reder sig nog. I sinom tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback