Att hålla det man lovar...

Det är intressant... det där med löften. Eller, för att inte tala om avtal.

Unga Hörselskadade hade kick-off på vår ledarutbildning igår. Det är Therese och jag som är handledare iår. Vi hade bokat en sal på universitetet. Vi hade två krav, en slinga och en projektor. Vi fick en bokningsbekräftelse där det stod att nycklar och låskort kunde hämtas hos Evenemangservice. Ingen specifikation på när det borde hämtas, så jag utgick ifrån att det var normala kontorstider som gäller.

I fredags gick jag ner till campus för att hämta nyckeln, men då jag kommer dit är det låst och släkt hos Evenemangsservice. Efter att ha konfererat med bibliotekspersonalen fick jag ett mobilnummer till ansvarig person. Ringer numret (tur att jag faktiskt hör bra nog för det), och tja... hon talar om att hon är på Conventum för att förbereda Årshögtiden. Jag är inte student längre, så jag håller inte riktigt koll på universitetets evenemang. Borde jag? Nå... i telefonen hävdade hon i alla fall att jag inte ska behöva någon nyckel, salen ska vara upplåst och "det är ingen som går omkring och låser". Jag ifrågasatte om det verkligen gäller för slingsalar också... apropå det här med dyr teknisk utrustning, men hon var säker. För säkerhets skull gick jag till salen och kände på dörren, och den öppnades. Bra, tänkte jag. Då kör vi på det.

Igår vaknade jag upp och mådde fruktansvärt dåligt. Hade det varit vilken annan dag som helst så hade jag stannat i sängen. Men nu var det kick off, och jag ville träffa våra deltagare, och dessutom hängde hela vår planering på alla dokument som ligger i min dator. Jag SMSade Therese, och förvarnade om att jag inte var mig själv, och on fick handla själv. Sedan tvingade jag i mig själv någon form av frukost, och tog mig ner till campus. Jag går till salen, och dörren är låst. Jag provade med spexets nyckel, men kom inte in. En vandrig genom långhuset avslöjade att jag kom in i en slingsal i andra ändan av huset. Jag möter upp Therese och deltagarna, och meddelar att vi inte kommer in i salen. Therese visar sig ha oväntade resurser, och låser upp dörren. Vi kommer in, och hittar en projektor, men ingen slinga. I slingsalen jag spanat in fanns slinga, men ingen projektor. Då tvingades vi ställa våra deltagare inför valet att se bra och att höra bra. Det är ett helt orimligt val att ställa folk inför. Föga förvånande i UH-sammanhang så vill folk höra. Så vi vandrade till singsalen, och pallade upp min dator med den lilla skärmen så att de fick en chans att se åtminstone lite. Nåväl, kursen gick rätt bra, och framförallt var det trevligt. Men jag tycker det är fruktansvärt dåligt av universitetet att ta betalt, och sen inte uppfylla sina åttaganden. Ska man inte hålla vad man lovar? Jag gjorde det... trots min egen hälsa.

Efter kursen tog jag mig hem och vilade några timmar. Välbehövligt.

Sedan blev det tjejkväll med Suzy. Först åt vi tacos, småpratade, såg melodifestivalen och kommenterade folks låtar och utstyrslar. Markolioo såg till exempel ut som en plyschkudde/soffkudde. Efteråt spelade vi Vem vill bli miljonär? i ett antal omgångar. Sent blev det.

Jag somnade som en stock när jag kom hem (hur nu stockar sover). Sov ritigt länge också. Var nog behövligt. Jag skulle inte tagit ut mig så igår. Men jag tror det var värt det. Skulle i alla fall ta samma beslut en gång till. Trots allt.

Så idag är det en vilodag. Jag behöver det.

Och ikväll kommer Erik hem igen.


Kommentarer
Postat av: MartinNRK

Betala inte! Eller kräv pengarna tillbaka om det redan är gjort...



Kommer du med ner till oss i Linköping på tisdag?

2009-02-15 @ 19:07:31
Postat av: J

De skulle naturligtvis skickat dig till växeln. o gett dig nyckel o kort. suck.

2009-02-17 @ 20:32:02
Postat av: Gudrun

Efter tydliga klagomål har vi nu fått besked om att det inte kommer någon räkning.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback