Vintersäsongen invigd!

Vad kan vara skönare än ett badkarsbad en söndagskväll? Jo, en badkarsbad efter att ha varit ute och åkt skidor. Helt klart. Med denna enda tanke gav jag mig ut. Några saker slog mig innan jag ens lämnat huset:
* Det är länge sedan jag åkte skidor - pjäxorna känns märkliga
* Det är länge sedan jag åkte skidor - pjäxorna är trånga i tån
* Man borde tänka på hur man gör när man lägger in saker i förråd, så att man kan komma åt alla saker hyfsat enkelt

Väl ute var det några andra saker som slog mig (mer väntade):
* Det var länge sen jag åkte skidor - jag känner mig som bambi på fyra smala pinnar snarare än på ben
* Shit, vad otränad jag är, och vilken dålig kondition jag har

Och sen... när jag varit ute i spåren ett tag:
* Vad vackert det är med snö som faller, och skidor som sjunger
* Vad härligt det är att glida fram

Andra reflektioner under tiden i spåren: mina skidkläder är tokgamla, de är inte ens i samma stil som kläder som blivit omoderna redan... jösses.

På vägen hem tog jag en annan väg (lite omväg) och lyckades åka skidor hela vägen till vår gård innan jag blev stoppad av grusad mark.

Nu ska jag krypa ner i badkaret med en bok, levande ljus, julmust och så badskum. Vissa saker att ha i badvattnet, andra att ha runt omkring. Myyysigt. Och välbehövligt, jag är som sagt var inte så vältränad.


Kommentarer
Postat av: Heléne

Vad underbart ditt inlägg låter, lycka till med skidåkningen..

2009-12-28 @ 20:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback