Gräfsnäs

Jag har en ängel i mitt fönster. Hon är gammal, har varit med länge, och är lite böjd i kanterna. Men hon lyser fortfarande lika klart, och hon kommer med julstämning till mitt hjärta. Jag har en ängel i mitt fönster.

Jag är hemma i Gräfsnäs, och det är så skönt. Att ta en paus från all stress och press, och bara vila i kärlek och familj. Och att det går mot jul... det är fantastiskt. Här är jag mitt mest harmoniska jag.

Lite skolarbete och mailande och sånt är det ju förståss, men stressnivån är inte alls lika hög. Och det känns ok att ha mobilen avstängd halva dagen... att strunta i att gå in i vissa mailboxar.

Freia är för övrigt min lilla raring. Det första hon gör när hon kommit in från en promenad är att kolla var jag är, om jag fortfarande är kvar. En sån liten kelgris man kan vara... fast det känns ju lite jobbigt att jag ska åka härifrån i kväll. Och lämna familjen, lämna hunden. Å andra sidan ska det bli trevligt att komma tillbaka till Örebro igen. Så det blir nog bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback