Ordentlig

Igår var jag och träffade min handläggare på Arbetsförmedlingen. Var precis så meningslöst som väntat... men men, ärlighet varar längst sägs det ju. Och jag har aldrig ljugit för dem. Så får vi se... veckans dagar blir färre och färre... och jag väntar på det avgörande BREVET *suckar* Snart... kanske. Jag vill ju följa den plan jag tänkt mig, annars får jag väl... krypa till korset och följa överhetens krav. Nå... idag har jag i alla fall varit ordentlig och sökt ett par jobb. Det ena tror jag inte alls på, men kanske kan bli något ändå... det andra har jag stora förhoppningar på. Trots att det är i Stockholm. Men det skulle kunna vara lösningen på det som skulle kunna bli ett problem om det står fel sak i det brev jag väntar på. Och så har jag lagt in mitt CV på ytterligare en sajt. Kanske kan det ge något. Igår lade jag lite tid på att uppdatera det som ligger på af:s hemsida. Gör det någon skillnad? "110 arbetsgivare har läst ditt CV senast 2009-02-23 kl. 12:01 " 23 februari? Jag bara undrar... nåväl... just nu är det ju sommar, och kanske börjar de söka folk igen, i höst.

Jag har två annonser till som jag hittat, jag ska ta dem antingen efter middagen, eller imorgon, när jag har lite energi att skriva bra ansökningar. Jag hoppas, hoppas... Vore så jäkla skönt att faktiskt få ett jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback