Åtta annonser och en del förvirring

Idag har jag sorterat fram åtta annonser som jag känner är värda tiden att skriva vettiga ansökningar till. Lite olika varianter runt om i landet... och en del skulle kunna bli riktigt bra. En av annonserna är för en tjänst i min gamla hemkommun, Alingsås. Jag nämnde det för Erik när vi höll på att fixa varsin lunch (jag höll på att göra klart min, och han hade precis kommit hem). Erik utbrister glatt att "då kan du ju pendla med Marie". Jag står där som ett levande frågetecken... hä? För det första ligger Alingsås åt rakt motsatt håll, och för det andra skulle jag knappast bo kvar i Örebro om jag fick det jobbet. Eriks hjärna kommer ikapp, och han inser att jag sagt Alingsås, inte Arboga. Hans spontana reaktion - men det är ju inte bra - svider mer än vad jag vill erkänna. Jag måste flytta dit där jag kan få ett jobb. Jag vet att Erik generellt sett stöder mig i det, men emotionellt verkar han vara emot varje sådan ansats. Rätt jobbigt, faktiskt. Min hjärna dröjde kvar ett tag i förvirringen över "pendla med Marie" så jag vart tvungen att förklara för Erik att det inte riktigt går. Vilket han, när förklaringen väl kom, redan hade förstått. Man borde inte diskutera saker när man lagar mat.

Lunchen var för övrigt kanongod. Bröd rostat i ugnen, och sedan vitlökssmör och leverpastej. Mums!

Andra tjänster som jag verkligen känner för att söka finns också utspridda i Västra Götalandsregionen. Skulle kunna bli superbra. Och så har jag hittat två riktigt spännande tjänster i Örebro.

Vi får väl se var framtiden landar.

Väntar fortfarande på brev från CSN. Senast på tisdag, annars har de ljugit.

För övrigt är det helt underbart väder idag. Tokgrått, passar mig perfekt. Då kan jag fokusera ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback