Faschinernade

Det är det där med att hålla orken uppe... min tog just slut, och jag sitter mest och försöker se ut som att jag arbetar. Tror jag gör ett mycket mer trovärdigt intryck än en del i omgivningen... sitter t.ex. en tjej med jackan på och stirrar dystert på bordsskivan. Meningen är uppenbar: "får jag gå hem snart?". Jag känner väl iof likadant. Och inte gör jag något vettigt heller... sitter och läser samma annons om och om igen, och tar inte in ett ord. Får helt enkelt spana in Lantmännen en annan dag. Men jag sitter i alla fall vid datorn, och jag spelar i alla fall inte spel...

Det är lite spännande det här med att samlas i lokaler för att göra saker... om man inte vill då? Och om man måste stanna? Nä, jag sitter och sneglar på mina grannar, på mina annonser och ansökningar, samt skriver här. Men 16 slutar vi, så snart, snart får man gå. Hur lång tid tar det att stänga ner datorn? Hur mycket kan man komma undan med att sega?

Och... till mitt försvar har jag faktiskt jobbat på bra, fått iväg ett par hyfsat genomtänkta ansökningar, samt sorterat annonser inför nästa dags sökande. Det finns jobb. Visst finns det det. Kommer ut nya annonser varenda dag. Problemet är bara att det är så många som söker jobben. Det gör att processerna tar en massa tid, och ja... det är väldigt få som faktiskt får jobb.

Så ser verkligheten ut i ett mörkt eftermiddagsÖrebro, på fel sida om järnvägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback