Filosoferande och flanerande

Igårkväll blev det Rabarberpaj hos Therese. När de flesta gått hem kom vi av någon anledning in på det där med att lämna spår i andras liv. Jag tänker på det ibland. Dels mina "gamla" hjältar som jag beundrade i mina tidigare år, och lärde mig massor av, dels när jag själv ser på ungar och ungdommar, som växt till sig i mitt regi. Jag kan ärligt säga att jag gjort skillnad. Det är en helt otrolig känsla. Det är också spännande att tänka på alla de spår man lämnar utan att mena det. Alla människor man påverkar utan att märka det. Jag vet att jag gör skillnad. Det känns tryggt. Det är filosoferandet.

Idag har det varit Kumla marken. Kul att vandra omkring och så på folk, stånd och saker. Nu är jag dock trött, och känner bekanta dragningar i näsa och kinder. Nästa stopp: badrumsspegel och smörja... solsken på min hopplösa hud har den effekten. Jaja, det är i alla fall skönt att leva. Det är flanerandet.

Yrseln? Tja... den finns kvar. But what can you do?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback