En dag i resandets tecken

Det började bra... en hagelskur när jag väntade på bussen i Gräfsnäs... jaja... väl i Alingsås så var tåget sent, givetvis. Inte så mycket dock, bara 6 minuter... som ökade för varje stopp. Och makan till trångt tåg. Överfyllt. Inga fungerade toaletter på de tre första vagnarna. I den första fungerade ingenting, man fick inte ens gå in i den. I den andra satt jag... i början på min väska, och senare faktiskt på ett säte. Och sen slocknade ljuset... jodå... så jag satte mig och tittade på en viss sida. Det gick långsamt. Både tåget, och laddandet av sidan. Det var mörkt... både ute och i vagnen. Det känns bättre nu. Milsvid skillnad. Framförallt bildligt, men också bokstavligen, vi var i Tiveden, och nu är jag i Örebro.

Skönt att resan är över. Skönt att vara hemma med Erik igen.

Fast jag saknar min familj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback