Satt och läste i min blogg

Mycket föreningsliv är det. Men vad ska jag annars skriva om? Det är ju så mitt liv ser ut. Jag letar jobb, och jag är föreningsaktiv. Och det är ju i föreningarna som saker händer, det är där spänningen finns. Jag skulle ju nu kunna passa på att nämna att Erik och jag igårkväll gick en våning ner. Niklas bror var/är? på visit, och Louise och Niklas bjöd på paj. Det var trevligt. Louise och hennes syster, Niklas och hans bror. Jag och Erik. Men in tights, paj, lärarfack, historier, trevligt. Fantastiskt trevligt, men vad finns det mer att säga? Var är spänningen? Var är det som man funderar på, ältar, bearbetar, arbetar för och på? Ah, vänskap och kärlek är härligt. Men föreningsliv är spännande på ett sätt som bara en riktigt inbiten föreningsräv kan förstå. Jag älskar det. Processerna, människorna, idéerna, planerna. Det hårda arbetet, och de många timmarna. Den som inte vet kan inte förstå. Kärlek, vänskap, föreningsliv, glädje.

I väntan på ett annat liv. Kanske. Kanske blir allt annorlunda när jag hittar ett jobb. Kanske är redan nu stenen i rullning. Kanske är processen som kommer att förändra mitt liv redan igång. Kanske kommer det att förändra vem jag är, och var jag hittar mina utmaningar och glädjeämnen. Men vaddå, det är väl bra det med. Jag vill ha ett jobb, och tid, det är en fråga om prioritering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback