Många sökta jobb

Jorå... lykades faktiskt komma in i en riktigt bra sinnesstämning och skickade iväg en hel hög med ansökningar. Som vanligt är det ju vissa jobb man har större förhoppning på än andra. Men om jag lyckas... tänk, vad kul det vore. Sen är det faktiskt lite roligt att läsa annonsena bara för att se vad de skriver. Vad de tror att de vill ha. En del är kul i alla fall. Sen är det alltid skönt att få sina misstankar bekräftade, som jag fick idag med ett mail från ett av de ställen jag sökte jobb förra veckan. Jag misstänkte redan när jag läste annonsen att tjänsten skulle gå till någon de redan kände. Det stod det givetvis inte rakt ut i mailet jag fick, men jag är rätt bra på att läsa mellan raderna. Och med tanke på när annonsen gick ut, hur den formulerades och när tjänsten tillsattes, samt hur avslaget jag fick formulerades är jag rätt säker på att jag dragit rätt slutsats. Det motiverade mig att idag bara söka seriösa jobb. Ja, det brukar jag göra, men ibland måste man få tillåta sig själv att göra undantag. Jepp, sånt är livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback