Pajerna och tystnaden

Det är lite spännande det där... att höra andra arbeta på andra sidan om en stängd dörr... och själv bara ta det lugnt. Erik och Anna hade ansvaret för dagens lunch... den var välplanerad för de fyra individer som anmält sig i tid. Igår utökades listan dock med ytterligare åtta individer. Visserligen efter en del samrådande, men ja... hmm... så Erik och Anna har fixat pajer... och i takt med att klockan gick så ökade volymen och stressen på andra sidan dörren. Och sedan började telefonsamtalen dra igång... lunchen, blev sen. Så folk kommer nog uppskatta de där pajerna. Och de stora mängderna sallad. Det blir nog bra. Själv uppskattar jag mest hur tyst det blev när de försvann... jag sitter här i min tysta lägenhet, och trivs rätt bra. Jag känner mig nöjd, lugn, avslappnad... det är så här en söndag ska vara.

Och idag får vi tända två ljus. Snart är det jul.

Kommentarer
Postat av: eBbA

det låter som ett bra sätt att tillbringa sin söndag på, vilandes alltså... framförallt andra advent=)

kramar

Postat av: Anna

Hihihi, tja, ljudvolymen ökade kanske ngt framåt dagen... Och ja, pajerna uppskattades, det verkade iaf så. Kramkram, ses snart igen!

2008-12-08 @ 20:03:47
URL: http://soojung.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback