En dålig dag

Först hade jag svårt att komma upp ur sängen. Verkligen. Ingen motivation att börja dagen, och kroppen kändes svag. Det ena eller det andra kunde jag övervunnit, men kombinerat... kom i alla fall ur sängen strax efter 12, när andra behov gjorde sig gällande. Jodå... och där blev jag kvar länge. Vad har jag annars gjort idag? Haft ångest över ett mail, mått dåligt... det är egentligen allt. Inget vettigt, inget roligt. Sedan kom ett telefonsamtal på samma tema som det ångestframkallande mailet. Lyckligtvis efter att jag ätit middag, så jag kunde parera det. Hyfsat.

Nä, verklighetsflykt känns helt rätt idag. Oh, ja.

Promenaden med Becks var annars en höjdpunkt på en annars väldigt låg dag. Vi gick till affären, och tillbaka.

Och Erik, min kärlek, min trygghet, mitt stöd... tur att han finns, annars skulle jag nog fortfarande gå omkring i morgonrocken, eller fallit ihop av brist på både det ena och det andra.

Nu ska jag adventspynta lite. För det är roligt.

Kommentarer
Postat av: Susanne Gärtner

Hej Gudrun... jag finns här vännen om du vill prata eller så... tack för du är en underbar vän! Kramar

2008-12-01 @ 18:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback