Magin i namn

OK, jag erkänner. Jag har lagt timmar åt att hitta ett namn åt karaktären som jag skapade igår. Och det är inte ens säkert att den någonsin kommer användas. Jag har använt mig av diverse listor, och andra saker... uppslagsverk både på nätet, och som jag har i en hylla. Och när jag var klar med min egen karaktär så började jag leta namn åt Eriks. Det är lite svårare, eftersom jag inte riktigt vet vad han har för vision med sin karaktär. Men jag har haft kul när jag har letat namn i alla fall. Riktigt kul. Nu är jag nere i 88 möjliga namn, där de sista 8 är ett uttryck för en idé som jag inte tror Erik är så inne på, men som skulle kunna vara kul. Sen finns det några riktigt underliga, som kan vinna just på sin underlighet. Och man kan ju alltid ha flera namn... :-)

Hur som helst. Man har det inte roligare än man gör sig.

Och nej, inget jag någonsin får möjlighet att döpa kommer att ha ett namn vilket som helst. Genomtänkt. Ur en massa aspekter. Så är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback