Det går bra nu

Eller ja, allting är ju relativt. Men jag är rätt nöjd i största allmänhet, och jag hyser förtröstan inför framtiden. Allt blir bättre i vår. En dryg månad kvar till jul, och snart dags att börja pynta och ha sig. Härligt. Och sen kommer nyår, och ett nytt år måste väl innebära nya möjligheter?

Fick en bok med tidningsankor när jag firade födelsedag, den har jag haft mycket roligt åt. Samtidigt som jag kan glädjas över fina kort och uppläggningsfat och sånt. Det är också en anledning till att känna sig nöjd med livet, jag har bra vänner, som är trevliga och som verkar uppskatta mig. Annars skulle de väl inte lägga tankemöda på mig, det finns enklare sätt...

Dagens plan är lite ospecifik, men avslutas i alla fall med stadgeuppdatering hos och med Mariah. Och då lär jag äntligen få läsa det där protokollet. Är lite fundersam över vissa saker. Har lekt lite med tanken på att skriva en motion, men jag vet inte... är det värt tiden och mödan, och kommer min idé att funka med de personer vi har i år? Jag vet inte. En del är jag säker på, andra känner jag inte, och den allmänna känslan... tror dock det ordnar upp sig. Hur stor tro har jag? Är det värt att skriva en motion?

Till den andra föreningen tänker jag defenetivt inte skriva en motion. Men vi har möte i helgen. Ska bli kul. Har en liten tanke med det, ska bara kommunicera med väl valda personer först, och se var tanken landar.

Måste bara avsluta med ett citat från ovan nämnda bok:

"En ny schweizisk undersökning visar att kor som betar på flera tusen meters höjd ger en nyttigare möjlk än de som går på marken."
Gotlands Allehanda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback