Det är mycket svårare att skriva en ansökan till ett jobb man faktist vill ha

... särskilt när man tänkt en bra stund, och sedan fattat ett medvetet beslut. Krångligt det där med ansökningar....

En annan sak som är krånglig när man ska skriva ansökningar är när man råkar känna den/de som ska läsa den. Kommer det jag skriver förändra deras bild av mig? Spelar det alls någon roll vad jag skriver? Har de redan bestämt sig? Vad ska jag ta med? Ah, det är jobbigt att söka jobb. Jobbigt, som i påfrestande, inte som i tungt.

Jaja, det värsta som kan hända är ju fortfarande att man inte får jobbet. Även om det känns annorlunda nu.

Jag visste ju vad jag gav mig in på när jag bestämde mig. Att fatta välgrundade beslut är ändå rätt skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback