Valborg, första maj

Det var en trevlig Valborg igår. Precis lagom för min smak. Sydde större delen av dagen, men jobbade även en del med en text om arbetstidslagen. Gick hem, följde med systrarna till en äppellund, och det var grillning, och det var trevligt. Och givetvis en brasa. Det är värt all rök i världen för att tillfredsställa sin inre pyroman lite då och då. Särkilt när man kan göra det på lagliga och i hyfsat ofarliga sätt (att leka med eld kan ju aldrig bli helt ofarligt). Kom hem nånstans mellan tio och elva på kvällen, och gick och la mig direkt. Läste lite medan de sista smällarna levde ut där utanför fönstret. Skönt. Precis lagom.

Idag är det första maj. Vad ska jag göra? Sy. Ner till kostymlokalen igen. Bonusen är att jag lyckats fixa två "provdockor" till idag. Både Jennifer och Johan kommer förbi. Jag ska se om jag kan få fram lite man-i-uniform-effekt även på kopian, så får Linda jobba med det drottninglika. Det kommer helt enkelt bli ett fantastiskt snyggt spex. Vi ligger defenetivt bra till för att ta hem bästa kostym. Men roligast vore det förstås att vinna bästa spex. Ser verkligen, verkligen fram emot
den helgen.

I övrigt? Det verkar som om kärleken spirar lite överallt i min omgivning, och det är ju alltid trevligt. Även om man hoppas på mer kärlek för vissa.
Min kärlek kommer snart tillbaka till stan, och det är också trevligt.



Kommentarer
Postat av: Tommy

:-) Tack för dina inlägg! Det var trevligt att läsa. Kul att du också bloggar! Ska hänga här framöver, så man håller sig uppdaterad ;-)
Ha det gott, så ses vi i veckan!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback