Många många mail

Men vad sjutton... det var jag ju förberedd på.

Jag menar.... det hör liksom till jobbet. Både det som lägerledare och det som ledamot/kassör. Som lägerledare ska det planeras. Och som ledamot diskuteras, planeras, analyseras och kommenteras. Många mail blir det.

 Igår var jag i Stockholm. Två möten på en resa gör att det kändes värt det. Dessutom lyckades jag jobba en del på tåget... vilket var välbehövligt, för det är mycket på gång. Hur jag ska få ordning på allt vet jag inte. Det ordnar sig...

 Mötena var i alla fall bra. Det känndes som att vi hade någon form av samförstånd, och tänker oss en liknande väg för framtiden. Det kommer att bli roligt att jobba framöver... och jag börjar mer och mer inse vilket beslut jag kommer att fatta när det gäller den dubbelbokade helgen. Trots att alla i min närhet tycker att det är så självklart så tycker de att det är självklart att jag är på båda. Hälften ser mig i min ena roll, och hälften i min andra. Vad är viktigast, början eller avslut? Vad är roligast? Vad är vettigast? Var kommer jag att vara? Jag tror att jag börjar se svaret ta form i mitt innre, men ännu återstår det att fatta ett beslut. Jag ska. Snart.

 Vad mer? Idag blev en konstig dag... jag kom hem ganska sent igår, och tänkte inte på att kolla vad jag planerat för idag, så jag ställde ingen väckarklocka. Resultatet? Missade handledningen, men har haft en ganska tyst och lugn morgon&förmiddag. Förutom då en viss sambo som lekt gubben i lådan när han inte skriver på hemtentan.

 Just nu är jag ganska tillfreds med mig själv och min omgivning. Så det är väl bara att jobba på... skönt att pausa ibland och reflektera över dagarna som går.

 Och vänner. Och kärlek. Glöm aldrig det.

 Om kärlek är att bry sig om så finns det många i mitt hjärta. En del som skulle bli förvånade över att hitta sig själva där.

 Så är det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback