En propp, och så G3

En propp, som i en sån där som går (vart går de), och lämnar delar av huset (i det här fallet lägenheten) strömlösa. Jag har inte orkat ta tag i det, så just nu sitter jag med den bärbara i vardagsrummet istället.

Det var igår proppen gick. Precis när jag kom hem, men eftersom jag mötte Louise i trappan med ett välkommen så struntade jag i hela min lägenhet då. Stoppade bara in mjölken i kylen och gick ner. En mycket trevlig kväll. Som alltid i systrarnas lägenhet.

Tidigare på dagen var också ganska händelserik. Vi skulle ha styrelsemöte klockan nio, så Mariah och jag tog sällskap nedför backen. Kommer fram, går in och öppnar dörren till Asplundssalen. Larmet går. Jobbigt. Mariahs mobil ringer även för att tala om att resten av styrelsen var sen. Sen kom Sekuritas. Trevlig kille.... lite förvirrad dock. Men han stängde i alla fall av larmet, och vi pratade lite med honom. Vad vi sett/inte sett, hört/inte hört. Även hur vi skulle göra frammåt elva när det skulle komma typ trettio spexare till. Jag menar, vi ville ju inte dra igång larmet. När Ylva och Malin dök upp började vi styrelsemötet. När Jon och Vicky dök upp pratade Ylva med Goddagens för att höra varför larmet gått, och sedan bestämdes det lite snabbt att kick-offen skulle flyttas till L159. Så Vicky gick dit för att förbereda. Vi andra gjorde klart styrelsemötet och gick iväg vi också.

Sen var det kick-off. Malin berättade om arrangemanget som helhet, och Vicky om vårt bidrag. Vi fick höra en genomläsning av manuset (riktigt roligt, och med en del potential). Samt dekor- och kostymplanerna presenterades. Och så var och en till sitt för att börja jobba. Jag kostymade, tillbaka till GIH. Vi som var där delade upp lite på karaktärerna så att alla fick någon att vara huvudansvarig för, och så tog Sara reseten med syfte att portionera ut dem till övriga som vill vara med. Blir nog bra. Tror det kommer bli roligt. Men OJ vad många kostymer vi kommer att sy på  kort tid.  Och med sjuuuukt mycket tyg.



Idag är det ner till GIH som gäller igen. Vad som händer ikväll får vi väl se, men jag tippar att det blir sova tidigt.

Nu... snart gå

(Du har väl kommit ihåg att ställa om klockan?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback