Det är sommar, det är folk i parken

Men äh... jag orkar bara inte bry mig. Det är en dålig dag idag också. Men jag har i alla fall varit ute med Freia. Hade funderat på att gå ner och lyssna på Linné, men efter promenaden med Freia kom jag fram till att jag bara inte orkar. En massa människor, och en hel del är sånna som man måste låssas vara trevlig mot... svara på frågor som de egentligen inte är intresserade att höra svaren på men ställer bara för att vara artiga. Jag orkar bara inte. Idag är väderläget varmt, kvavt och grått. Trist. Jag hade hoppats på att i alla fall kunna sola lite på förmiddagen, men tji fick jag. *suckar* Allting är emot mig. Slår vad om att om jag börjar med något av mina projekt kommer maskinen att totaldö. Vågar inte riktigt försöka. Kanske skulle... jag vet inte... orkar inte.

Det är helt vansinnigt hur olika mycket folk det är nere i Gräfsnäsparken olika dagar... idag är det söndag. Stillastående luft... Linné kommer. Biodlarna är där. Hantverkarna har öppet. Folket nere i smedjan och kvarnen och det är säkert också igång... gick inte nära där, eftersom jag vet att biodlarna är där. Och jag är allergisk... Restaurangen är öppen och slottet är öppet. Till och med båda lottbodarna i grindstugan är öppna. Och det är folk överallt. Ungar på lekplatsen, människor, människor, människor.

Jag är nog lite asocial, för jag står verkligen inte ut med folksamlingar. Det är bättre när det ser ut så här:
image17
 (badviken)

(lejonbacken)
image18

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback