Trött, men i stort sett nöjd

Har varit hemma i helgen.

Trevligt. Skönt att träffa familjen. Till och med pappa, trots att det var det kortaste ever. Pappa har nämligen varit och inspekterat husvagnen, och den tycks ha klarat översvämingen på Kläppen. Men det var ju lite tråkigt att han inte var hemma nu när jag lyckades hitta lite tid att åka hem. Men mamma var hemma i alla fall, och hon var jätteglad att få sällskap. Och Freia var där. Fantastiska Freia, som är sin egen sort. Och Erik följde med, och Gunnar var där. Alla, utom pappa.

Vi åkte ner i fredags, efter mitt seminarium. Vilket innebar att vi kom till Alingsås exakt nio minuter efter att sista bussen mot Gräfsnäs gått. För SJ var faktiskt - hör och häpna - i tid. Dock mötte mamma upp, och vi åkte hem. Fick soppa och mackor, och färdigbäddad säng. Mysigt.

Lördagen var mest lugn, lite plugg, en promenad med Freia, en tur till Nossebro och Hektors. Min skosituation känns mycket bättre nu, dock lättare i kassan. Men inte så farligt, det var ju Hektors. Riktigt god middag alla fyra, och melodifestival på kvällen.

Söndag åkte Gunnar tillbaka till Skövde. Vi andra tog det mest lungt, förutom att mamma skjutsade Gunnar till Vårgårda. Bra dag.

Idag tog Erik och jag sovmorgon, och sedan var det promenad med Freia, packa, fixa mat, och så dra. Och då, precis när jag gett upp hoppet om att få se min far, och vi var på väg ut genom grinden och ut mot vägen och busshållplatsen svängde han in på uppfarten. Så vi hann faktiskt säga hej och byta några ord innan vi gick. Buss- och tågresan till Örebro var rätt trist. Mycket suduko. Väl hemma har jag mest tagit det lungt, och tömt diskstället.

Så i det stora hela var det en lyckad helg. Det som var mindre lyckat ämnar jag behålla för mig själv. Det är inget som jag vill dröja vid, eller sprida på något sätt.

Men trött är jag. Mycket trött. Ska snart krypa ner i sängen här. Ska bli skönt. Hur skönt det än är att komma hem till Gräfsnäs ibland så är min säng där inte så... tja... låt mig bara säga att det är en typ av bäddsoffa som gör att man sliter på samma håll dygnet runt, och att jag använt den i många år. Dag som natt. Låt mig även säga: grop.

Tror Erik är mest nöjd med att han äntligen har fått sin båge. Annars är han och spelar rollspel just nu, och jag kan tänka mig att de alla fått höra hur glad han är över bågen.

Tror det var allt jag hade att skriva, så nu ska jag lägga lite energi på nån bok kanske... borsta tänder... mysa i sängen.


*stor kram till dig*

Kommentarer
Postat av: Jacob

Båge?

Postat av: Gudrun

Ja, en sån där man skjuter pilar med.

2007-02-14 @ 10:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback