Nordöst, väst, syd(öst) men (nord)öst?

Eller hur är det egentligen med väderstrecken?

Bokat och klart åt många håll i alla fall. Hur nu det ska stämma ihop. Man kanske ska utnyttja mellandagsrean nånstans på vägen? Nån nytta ska man väl ha av... ja, det hela.

Det är i alla fall bokat och klart nu.

  • Lördagen den 22 december åker vi mot Uppsala för att fira jul med Eriks familj. Blir nog bra.
  • Fredagen den 28 december tar vi tåg mot Stange, och min släkt i Norge. Två tågbyten blir det, i två huvudstäder. Lite kul på nått sätt. Lite symboliskt i alla fall. En huvudstad blir inte mer spännande än typ Hallsberg eller Herrljung på det viset.
  • Söndagen den 30 december åker vi i alla fall hem till Gräfsnäs. Jag räknar med att det blir trångt i bilen. Hela familjen, och Erik, och Freia. Jaja, det blir nog bra det med.
  • Det som inte riktigt är klart är var vi ska tillbringa nyår. Antagligen borde man kolla upp tåg och bussar och sånt på det med, helst förra månaden. Mig spelar det faktiskt inte så stor roll om vi firar nyår i Gräfsnäs eller i Örebro. Det blir bra.
Hur som helst, julen är under kontroll, så är det bara att fundera ut vad man ska göra av nyår.

Kommentarer
Postat av: Vicky

Jo, det måste nog vara därför det är så himmelens gott :-) Tjusiga pepparkakor förresten! Jag har inte fått tillfälle än, men under nästa vecka kan det nog bli kak- och lussebullebak!
Extra trivsamt!

2007-12-07 @ 11:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback