Inbrott!



 Kommer hem efter min föreläsning och det första jag upptäcker när jag öpnnat dörren är att postkorgen är flyttad, och att någon lagt all post på byrån. Märkligt. Erik gick ju samtidigt som mig, och han är kvar på campus. Lägger sedan märke till ett vitt puder som täcker allting i hallen. Vad är det? Vem har varit där? Vad har de gjort? Hur har de kommit in?

 Ringde ÖBO och krävde svar. Den enda som kanske vet är på lunch. Jag var lugn förut, nnu har jag hunnit jobba upp en del ilska, och när klockan klämtar två ska jag ringa igen. Nåde om de inte kan svara för sig då.

 Och för övrigt, om det nu är ÖBOs personal, vilket jag utgår ifrån. Borde de inte 1. lämna en lapp att de varit här och vad de gjort! 2. städat upp efter sig! Förbannad är ordet. Det här är mitt hem, och någon okänd människa har rört runt bland våra saker. Funderar allvarligt på polisanmälan. Det är inbrott, det är vad det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback