Att vakna upp med mord i sinnet


 Jag menar, allvarligt! Hur mycket ska man behöva stå ut med egentligen? Det är ju inte ens i vår lägenhet de arbetar. Ändå väcks man klockan sju varje morgon av borrar, och får gå omkring med hörselskydd hela dagen. Fruktansvärt frusterande. Det är aldrig roligt att bli väckt, jag föredrar att planera mina dagar själv, och det innefattar tid att gå upp. Vill jag sova till tolv (händer iof väldigt sällan) så är det min RÄTTIGHET. I mitt eget hem. Och jag vill kunna föra normala samtal med min sambo. Det tycker jag defenetivt är en rättighet man ska få ha i sitt eget hem.

 Är det konstigt att man vaknar upp med mord i sinnet varje dag, att ägna tiden innan frukost att tänka ut diverse sätt att mörda den som är ansvarig för ljudet som väckte mig? Kan inte riktigt säga att jag är positiv om dagarna, och jag skyller mycket på ÖBO. Starten på dagen gör mycket. Och att bli väckt av borrar är så meningslöst. Kan de inte borra senare på dagen? Det är trots allt borrljuden som fortplantar sig genom väggarna. DÖD ÅT ÖBO! Fram för mer humant boende.

 Nä, jag är inte positiv, inte alls.

Kommentarer
Postat av: caroline

låter inte så roligt . kommer ihåg då min granne gjorde om sitt badrum då borrade de och levde om något fruktansvärt så störande


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback