I'm on fire

Överskriften skulle kunna bli inledningen till ett riktigt hett äventyr. Jag skulle kunna gå in på... allt möjligt. Men nej, jag är visserligen het, men inte alls på det sexuella sättet. Sedan några dagar tillbaka så brinner min hud. Eller ja, den är i alla fall väldigt varm. Jag vaknade onsdag morgon med mycket svullna läppar. För att uttrycka mig på ett mindre politiskt korrekt sätt så var min läppar tjocka som på en neger. Det upplevde jag som negativt då mina läppar normalt sett är jättetunna. Så jag hade problem med att prata, äta, dricka etc. Alla som varit med om en tandläkarbedövning vet hur jobbigt det är att försöka äta när läpparna inte riktigt lyder. Förutom mitt mindre smickrande ansikte hade jag också kliande utslag över hela kroppen. Vårdcentralen kontaktades. Jag kom dit, träffade två distriktsköterskor (har ingen aning om varför de jobbade i par) som konstaterade att jag behövde träffa en läkare. Ett par timmar senare släpps jag in i läkarkontoret, han undersöker lite, och skriver ut en kortisonkur. Fem dagars kur... hoppas verkligen det hjälper. Tog första dosen så snart jag kommit hem och läpparna var nere på normalt några timmar senare. De är dock fortfarande lite överkänsliga. När det gäller de kliande utslagen så är det värre. De som fanns först är försvunna, men det kommer nya hela tiden. Och intensiteten i klådan är mycket plågsam. Jag använder alla knep jag kan för att undvika att klia mig, men... jag har rejäla rivmärken både här och där vid det här laget. Kanske skulle söka mig till en slumpvis varulvsfilm härnäst? Idag har jag tagit den tredje dosen av fem, och jag oroar mig för att det inte ska räcka. Vad om medicinen tar slut innan besvären? Har inte riktigt lust att gå ytterligare ett varv i vården på måndag. Tack och lov är det i alla fall måndag när pillrena tar slut, och inte helg. Och förhoppningsvis så klarar jag mig på det jag har.

Annars då...? Tja... det är mycket, och lite, och... jag vet inte. Hösten är här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback