Mitt horoskop för mars


Skytten

Ditt horoskop för mars

01. mars 2010

 

 

Med solen i konjunktion med skyttens planet - jupiter - i början av mars, känner du dig på ett expansivt och optimistiskt humör, och söker att förbättra och utveckla hem- och familjelivet. Det finns en känsla av att du har plats till hur många som helst i ditt hem, och att de människor som befinner sig där nu förhöjer din livskvalitet. Att känna sig expansiv är dock inte detsamma som att känna sig trygg i hem- och familjelivet. I själva verket kan du vara mycket intresserad av förändring nu, och när världen kallar, kan det innebära att du funderar över en flytt eller ett radikalt miljöombyte. Detta kan påminna dig om drag du gjorde så långt tillbaka i tiden som 1997, när du också var beredd att förändras genom att experimentera. Just nu är sådana förändringar av sådan art att de främst påverkar din boendemiljö och medför en stark drift att få till stånd kreativa initiativ som stärker ditt eget oberoende. Detta kommer som en överraskning för mer traditionellt sinnade släktingar och familjemedlemmar. Händelser runt nymånen den 15 mars kommer att ge dig en försmak av det slags förändringar som kan bli av hemma. Detta är en tid när oväntade händelser uppstår, som kanske leder till en plötslig resa. Människor tenderar att missförstå varandra och göra mycket impulsiva drag grundade i bristfällig information, så var försiktig.

 

 


 

Ovanstående horoskop har jag fått via en Facebookapplikation. Jag har alltid varit lite road av horoskop, men tror egentligen inte alls på dem. Men jag tänkte ägna lite tid åt att analysera mitt marshoroskop.


"Du känner dig på ett expansivt och optimistiskt humör, och söker att förbättra och utveckla hem- och familjelivet." Njae... mitt hem kommer jag inte se särskilt mycket av under den kommande månaden, eftersom vi kommer att bo i aulan. Men om man ser aulan som hemmet, då kan det ju ha en viss sanning. För där känner jag mig helt klart på ett expansivt och optimistiskt humör. "Det finns en känsla av att du har plats till hur många som helst i ditt hem, och att de människor som befinner sig där nu förhöjer din livskvalitet." Jepp, det är bara att fylla aulan! Och är det några som förhöjer livskvalité så är det årets spexararmada! "Att känna sig expansiv är dock inte detsamma som att känna sig trygg i hem- och familjelivet. I själva verket kan du vara mycket intresserad av förändring nu, och när världen kallar, kan det innebära att du funderar över en flytt eller ett radikalt miljöombyte." Intetsägande bladder... jaha, liksom. "Detta kan påminna dig om drag du gjorde så långt tillbaka i tiden som 1997, när du också var beredd att förändras genom att experimentera." VT97 gick jag i sjuan, HT i åttan... jag var inte särskilt benägen att exprimentera på den tiden. Jag åkte till skolan, gick på alla lektioner, åkte hem, pluggade, och inte så mycket annat. Dessutom var jag på den tiden rädd för att tilltala folk jag inte kände. Så... eh, nej, helfel gissning av horoskopskribenten! "Just nu är sådana förändringar av sådan art att de främst påverkar din boendemiljö och medför en stark drift att få till stånd kreativa initiativ som stärker ditt eget oberoende." Jasså? Ja... eller jo... va? "Detta kommer som en överraskning för mer traditionellt sinnade släktingar och familjemedlemmar." Vilka då? Erik? Men han är ju också skytt, så han borde ha samma horoskop som mig... "Händelser runt nymånen den 15 mars kommer att ge dig en försmak av det slags förändringar som kan bli av hemma. Detta är en tid när oväntade händelser uppstår, som kanske leder till en plötslig resa." Ligger premiären den 12:e nära nog till nymånen? Vilken slags händelser kan vara oväntade? (Och ja, jag sitter och försöker förutse dem.) Nå... jag får väl återkomma om ett par veckor ifall något oväntat uppstår! "Människor tenderar att missförstå varandra och göra mycket impulsiva drag grundade i bristfällig information, så var försiktig." Är det inte alltid så?

 

Jaja, horoskop är ett lagom kul nöje som inte ska tas för allvarligt på. :-)

 

*kramar om alla mina vänner*

*kramar om min älskade familj*

 


Kommentarer
Postat av: mamma

tusen kramar

2010-03-03 @ 22:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback